Trygghetspaket och kapselgaranti
För att du ska känna dig extra trygg så ingår ett trygghetspaket i operationspriset. Du har dessutom möjlighet att teckna en (5 års) kapselgaranti.
För oss är det viktigt att du som patient känner dig helt trygg innan, under och efter din operation. Man kan skriva avtal, teckna garantier och försäkringar men i slutändan handlar det om kommunikation och förtroende. Förtroende mellan patient och plastikkirurg.
Dr Gribbe har under hela sin karriär varit noggrann med att patienterna ska känna sig välinformerade och sedda före och efter operationen. Det har resulterat i trygga och nöjda patienter där slutkontrollen blir en bekräftelse på det förväntade resultatet.
Trygghetspaket under ett år
- Postoperativ blödning
- Postoperativ infektion
- Kostnadsfria återbesök
- Asymmetri storleksskillnad
- Asymmetri höjdskillnad
- Onormal ärrbildning
- Ruptur, Läckage
- Rotation
- Töjd ficka
- Bottom-out (BO)
- Onormal muskelpåverkan
- Symmastia
- Dygnetrunt jour tiden efter operation
Kapselgaranti under fem år
5000 kr
- Kapselkontraktion, hård kapsel
Återbesök, extrabesök och uppföljning
Återbesök sker alltid ca 9-14 dagar efter operationen och 4-6 månader efter operationen för kontroll att allt ser bra ut. Därefter är du välkommen på gratis extrabesök om och när du vill. Uppföljning sker efter 2 år då ytterligare en kontroll att allt ser bra ut görs.
Dahliaklinikens filosofi
Att sätta pris på en operation kräver ekonomiska beräkningar och eftertanke. Det är också en fråga om moral och affärsfilosofi. Grunden vid prissättning är att beloppet som patienten betalar ska täcka klinikens kostnader för ingreppet samt ge ett visst överskott för klinikens stabilitet. Kostnaderna kan delas in enligt följande:
- Löner till personal.
- Lokalhyra. Dahliaklinikens lokaler håller högsta klass och operationsavdelningen är till och med ISO-certifierad.
- Hyra, leasingkostnader och avskrivningar av apparater och utrustning till operation, sterilcentral och uppvak. Detta innefattar till exempel narkosapparater, läkemedelspumpar, videolaryngoskop, operationsbord, diatermiutrustning, rökutsug, värmeskåp (håller infusionsvätskor kroppsvarma), värmemadrass och värmefiltar för patientvärme under och efter operation, patientsängar med högsta komfort, operationsinstrument, diskdesinfektor och autoklav. Dahliakliniken har ny och modern utrustning av högsta kvalitet. Till exempel kommer de kirurgiska instrumenten från det svenska företaget Stille. Detta är troligen världens bästa kirurgiska instrument där varje instrument tillverkas för hand.
- Förbrukningsmaterial såsom läkemedel till narkos, drapering, lokalbedövning, suturer. Dahliakliniken använder endast material från etablerade, välrenommerade företag. Till exempel kommer draperingen från svenska Mölnlycke och suturerna från Ethicon (Johnson & Johnson). När det kommer till läkemedel så har Dahliakliniken ett brett utbud och urval av mediciner för att inte bara kunna ge en adekvat narkos utan även en möjlighet att på allra bästa sätt förebygga och parera smärta och illamående efter operationen.
- Bröstimplantat. Dahliakliniken använder alltid bröstimplantat av allra högsta kvalitet av kända märken såsom Mentor (Johnson & Johnson), Polytech och Motiva. Bröstimplantaten utgör en stor kostnad vid operationen.
En stabil klinik som håller i längden.
Det är viktigt att det blir en viss summa över som en buffert för att kliniken ska kunna stå sig år efter år och kunna erbjuda uppföljning och hjälp av tidigare opererade patienter. Med 17 års erfarenhet av privat plastikkirurgisk vård vet vi på Dahliakliniken vad det innebär. Till exempel betalar många patienter en kapselgaranti. Dessa pengar används sedan fortlöpande för att hjälpa den lilla andel av dessa patienter som drabbas av kapselsammandragning. Vi har på Dahliakliniken valt att trots vår höga servicenivå och kvalitet ha något lägre priser jämfört med många konkurrenter. Vi ser att många patienter sparar under flera år till sina operationer och vissa väljer att ta hela eller delar av operationen på avbetalning. Målsättningen är att ha så låga priser som möjligt utan att ge avkall på kvalitet, omvårdnad, trivsel och långsiktighet. Med nuvarande prisbild och kostnader beräknar vi att vi kommer ha en klinik som står sig under många år framöver.
Personalpolicy.
Dahliaklinikens målsättning är att erbjuda en attraktiv arbetsmiljö där alla medarbetare trivs, känner sig sedda och lyssnade på. Det är viktigt att personalen har möjlighet till raster och en tillräckligt lång lunch. Med god planering av operationsschema är målsättningen att personalen inte behöver jobba över utan kan gå hem i tid. Detta kräver noggrann planering och god logistik, något som vi på Dahliakliniken har erfarenhet av sedan flera årtionden.
Personalen på Dahliakliniken är specialistutbildad och experter inom sina respektive områden. Det gäller plastikkirurg, narkosläkare, operationssjuksköterskor, narkossköterskor, undersköterskor och receptionist. All personal har ett genuint intresse för just det de gör vilket vi märker att patienterna uppskattar.
Personligt och med en hög servicenivå.
Vi på Dahliakliniken vill att du som patient får väldigt mycket information, hjälp och uppmärksamhet före, under och efter din operation. Troligen mer än vad du föreställt dig. Vår övertygelse är att välutbildade patienter ger patienter som är nöjda med slutresultatet efter operation. Vi finns tillgängliga både före och efter operationen så att du kan ställa frågor och det är alltid plastikkirurg Dr Örjan Gribbe som du träffar på konsultationer innan och på alla återbesöken efter operationen. Vid mötena, konsultationerna innan operation erbjuds du som patient gott om tid (60 minuter) och vi lägger stor vikt vid information och utprovning av bröstimplantat. Det finns även möjlighet till flera besök innan operationen för att du som patient ska känna dig helt säker. Dahliakliniken är en liten och personlig klinik där varje patient blir sedd och tas omhand individuellt.
Vill du veta mer om våra behandlingar?
Boka en konsultation där vi tillsammans går igenom dina önskemål och möjligheter